Dla dzieci

Dla dzieci

79 Piosenek

„(...) Tam idź, gdzie słyszysz śpiew, Tam ludzie serca mają, Źli ludzie wierzaj mi Nigdy nie śpiewają..." (C.K. Norwid) Wpływ śpiewu można rozdzielić na dwa sposoby: oddziaływanie bezpośrednie i pośrednie. Do wpływu bezpośredniego zaliczymy te aspekty, które zachodzą w ciele, czy też w psychice człowieka bezpośrednio pod wpływem śpiewania. Do wpływu pośredniego natomiast zaliczymy te aspekty, które zaistnieją pod wpływem nastroju powstałego na skutek muzykowania głosem.

Innym podziałem, wynikającym również z powyższego, będzie wpływ na rozwój fizyczny oraz równocześnie zachodzący rozwój psychiczno –emocjonalny. Znamienny tutaj jest fakt, że niezależnie od kierunku rozpatrywania śpiew równocześnie wpływa na różne aspekty naszej osobowości i niezależnie od wieku wytwarza energię będącą motorem rozwoju emocjonalnego i psychofizycznego. Zatem śpiew równocześnie wpływa na różne kategorie ludzkiego rozwoju. Rozważając rozwój fizyczny dzieci zauważamy, że pod wpływem śpiewu rozwijają się i usprawniają układy oddechowy, krążenia, trawienny i nerwowy, co ma dalsze konsekwencje w mechanizmach funkcji życiowych związanych z muskulaturą ciała. Dzieci zwykle w sposób naturalny łączą śpiew z ruchem podkreślając rytm zawarty w piosence. Skłonność ta, dobrze wykorzystana przez mądrego rodzica, czy wychowawcę, prowadzi do usprawnienia ciała i kształtowania prawidłowej postawy. Osobnym rozdziałem jest wpływ śpiewu na rozwój mowy, bowiem bogactwo oddziaływania na tę sferę jest ogromne. Przede wszystkim śpiew dorosłych uatrakcyjnia tę formę komunikacji zachęcając do prób. Ponadto w atrakcyjny sposób rozszerza słownictwo i możliwości wyrazowe. Sam rytm piosenki ponadto stymuluje rozwój mowy sięgając do naturalnych potrzeb dziecka związanych z rytmem fizjologicznym organizmu oraz tym, co było najbliższe dziecku u początków jego życia, jeszcze w łonie matki, skojarzone z tym, co bezpieczne i znajome. W przypadku psychiki zauważamy wyraźny wpływ na rozładowanie emocji, poprawę nastroju, budowanie poczucia bezpieczeństwa i odwagi w wyrażaniu siebie. Dzieci, które śpiewają są pogodne, spokojniejsze i odważniejsze. Śpiew ponadto wspomaga uwagę (koncentrację), pamięć i wyobraźnię kształtując równocześnie potrzeby wyższego rzędu związane z potrzebami kulturowymi. Uwrażliwienie na jakość wydobywanego dźwięku zapobiega chorobom krtaniowym i występowaniu guzków, które mogą wystąpić w przypadku posługiwania się krzykiem. Równocześnie kształtuje kulturę wyrażania myśli i porozumienia międzyludzkiego. Jest to również doskonały środek na wszelkie napięcia psychiczne, lęki i niepokoje oraz agresję. Śpiew powoduje rozładowanie nagromadzonych emocji, zarówno tych przyjemnych, jak i nieprzyjemnych, dzięki czemu łatwiej dziecku utrzymać harmonię i równowagę emocjonalną. Oczywiście nie jest łatwo namówić dziecko „kipiące złością" do wspólnego śpiewu, ale warto próbować, bo efekty są niezwykłe. Pragnę tu podkreślić niezwykłą rolę kołysanek, które śpiewane z dzieckiem przed snem rozluźniają ciało niwelując napięcia, łagodzą skutki różnych doznań z całego dnia i pogłębiają związek emocjonalny dziecka z rodzicem. Nie tylko z rodzicem budujemy lepsze związki dzięki wspólnemu śpiewaniu. Podobnie się dzieje w grupie dzieci, które często razem śpiewają. W takich grupach obserwuje się większą zgodność charakterów, mniej kłótni i bójek, lepszą współpracę również w innych dziedzinach, a także pogodniejszy nastrój członków grupy. Piosenki te pomagają uwrażliwić dziecko artystycznie jak również wokalnie. Specjalnie dobrane piosenki pomogą w pracy z dzieckiem nad poczuciem rytmu, dykcją i czystością dźwięków. Często śpiewanie zalecają logopedzi. Piosenki są znane z zajęć w przedszkolach i szkole. Śpiewanie w domu pomoże stwierdzić czy dziecko ma ochotę bawić się śpiewem i pozwoli na dalsze kształcenie wokalne. Kto wie może w przyszłości zostanie artystą - wokalistą, teraz może prezentować się przed najbliższymi, a mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości może zobaczymy dziecko na scenie osiągając sukcesy muzyczne. Życzymy miłego śpiewania wraz z dziećmi

Zobacz więcej
Kategorie

Piosenki Dla dzieci 79

1
Panie Janie rano wstań
2
Pieski małe dwa
3
Praczki
4
Poszło dziewcze po ziele
5
Pingwin
6
Były sobie kurki trzy
7
Dwóm tańczyć się zachciało
8
Ene due rabe
9
Jestem muzykantem konszabelantem
10
Karuzela
11
O mande mande flore
12
Była sobie żabka mała
13
A ram sam sam
14
Było morze, w morzu kołek
15
Chodzi lisek koło drogi
16
Czarny baranie
17
Ćwierkają wróbelki od samego rana
18
Gdzie strumyk płynie z wolna
19
Głowa, ramiona, kolana, pięty
20
Hu hu ha, nasza zima zła
21
Jadą, jadą misie
22
Jeżeli Ci wesoło
23
Kukułeczka kuka
24
Misia A Misia B
25
Ojciec Wirgiliusz
26
Prząśniczka
27
Raz dobosz zuch
28
Rolnik sam w dolinie
29
Siała baba mak
30
Siedzi zając pod miedzą
31
Sieją mak
32
Stary Donald farmę miał
33
Stary niedźwiedź mocno śpi
34
Stoi różyczka
35
Tańczymy Labado
36
Uciekaj myszko do dziury
37
Uciekła mi przepióreczka
38
Urodziny marchewki
39
Wlazł kotek na płotek
40
Żabki ( Jam jest żabka )
41
Żyli sobie trzej krasnale
42
Aaa aaa kotki dwa
43
Dostał Jacek elementarz
44
Jawor, Jawor, jaworowi ludzie
45
Jedzie pociąg z daleka
46
Koci koci łapci
47
Kółko graniaste
48
Krakowiaczek jeden
49
Dwa malutkie misie
50
Gdy się cieszysz, to wesoło w dłonie klaszcz
51
Happy Birthday to You
52
Koła autobusu kręcą się
53
Mama ciao
54
Moja Ulijanko
55
My jesteśmy kotki dwa
56
Na pożegnanie wszyscy razem
57
Po podwórku chodzą kaczki
58
Służyłem u Pana
59
Tańcowały dwa Michały
60
W poniedziałek rano
61
A ja nie chcę czekolady
62
Dobrej nocy i sza ( Kołysanka Lullaby )
63
My jesteśmy krasnoludki
64
Taka Mała Miczitanka
65
Ugi bugi
66
Zielony mosteczek
67
Była babuleńka
68
Clementine
69
Yankee Doodle
70
Dylu dylu na badylu
71
Ele mele dudki
72
Head, shoulders, knees, and toes
73
If You Are Happy And You Know It
74
Im Little Teapot
75
Kukułeczka mała
76
London bridge
77
Na górze góreczce siedzi zając
78
Na zielonej łące pasły się zające
79
Owczareczek nasz

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.