Polskie przeboje - ciekawostki
Znasz je wszystkie na pamięć, a śpiewanie ich przychodzi bez żadnego trudu. Ale czy wiesz jaką historię w sobie kryją? Te największe polskie przeboje mają swoje małe tajemnice, a my dziś je przed Wami odsłaniamy.
Edyta Górniak i Mieczysław Szcześniak "Dumka na dwa serca"
Początkowo partię Edyty Górniak miała zaśpiewać Izabela Scorupco. Wybór ten był uzasadniony, ponieważ Izabela grała główną rolę kobiecą w filmie "Ogniem i mieczem". Ostateczny wybór padł na Edytę Górniak. Stworzenie piosenki nie było wcale takim prostym zadaniem, ponieważ wokaliści nie mogli się ze sobą zgrać. Mimo tych trudności, każdy z nich nagrał osobno swoją partię, a efekt końcowy do dziś zachwyca zarówno starsze jak i młodsze pokolenia.
Wilki - "Baśka"
Wielkie przeboje często powstają bardzo szybko, w wyniku gwałtownego natchnienia. Tak też było z "Baśką". Pierwszą osobą, której Gawliński pochwalił się nowym przebojem, była jego żona. Baśka była postacią fikcyjną, a pozostałe dziewczyny z piosenki były kobietami, które Gawliński poznał w młodości, jednak niektóre z nich figurują pod zmienionymi imionami.
Urszula Dudziak – "Papaya"
Papaya to tak naprawdę nazwa restauracji, a cała piosenka powstała podczas podróży na koncert, gdy wokalistka rozgrzewała głos i ćwiczyła gamy. Utwór cieszy się ogromną popularnością nie tylko w Polsce, ale również w Azji i Ameryce Łacińskiej. Do piosenki powstał nawet specjalny układ, porównywalny do macareny. Urszula Dudziak była w ogromnym szoku gdy w internecie natknęła się na filmik, na którym armia żołnierzy tańczy do jej utworu.
Anita Lipnicka – "Ostatni list" i Edyta Górniak – "Nie proszę o więcej niż możesz mi dać"
Myślicie że coś łączy te piosenki? Łączy je bardzo dużo! Edyta Bartosiewicz jest autorką muzyki tych wielkich przebojów, a ponadto autorką tekstu do "Nie proszę o więcej"
Przeboje powstają najczęściej przypadkiem. Nikt nie mógł przewidzieć, że którakolwiek z tych piosenek zostanie hitem, nawet na światową skalę! Jaki z tego morał? Warto tworzyć spontanicznie i szukać natchnienia w nieoczywistych miejscach.